اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

سودای سیمرغ| «بی‌صدا حلزون» تصویری از زندگی ناشنوایان است

کارگردان فیلم سینمایی «بی‌صدا حلزون» گفت: در این فیلم شاهد تلاش های ناشنوایان در زندگی هستیم و مخاطب تصویری از زندگی این قشر را می بیند.

سودای سیمرغ| «بی‌صدا حلزون» تصویری از زندگی ناشنوایان است

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، نشست خبری فیلم بی صدا حلزون با حضور عوامل این فیلم برگزار شد.

بهرنگ دزفولی کارگردان این فیلم در پاسخ به سوالی درباره ریتم کند فیلم گفت: فکر نمی کنم ریتم کندی داشته باشد و یکی از دلایل ریتم آرام در این فیلم این بود که می خواستیم مخاطب با مسائل ناشنوایان آشنا شود.

در این نشست خبرنگار فارس پرسید: به نظر شما قتل در این فیلم وصله ناچسبی در فیلمنامه نبود؟ آن هم قتلی که درآمدی شود برای عمل کاشت حلزون کودک که رهگذر نویسنده فیلمنامه فیلم بی صدا حلزون در پاسخ به این سوال گفت: در این فیلم وقتی شخص به قتل می رسد، ممکن است این اتفاق و تهیه پول عنل به این شکل مشمئز کننده باشد اما سکوت مادر در واقع نشان دهنده میزان اهمیت این عمل برای مادر را نشان می دهد.

وی ادامه داد: می خواستیم برای مخاطب این سوال به وجود بیاید که آیا این سکوت مادر در قبال قتل ارزش نسبت به عمل کودک ارزش داشت یا خیر.

کارگردان فیلم درخصوص انتخاب بازیگر گفت: برای بهتر شدن فیلم نمی خواستم از هیچ تلاشی فروگذاری کنم و می خواستم اکران خوبی داشته باشد به همین دلیل از همان ابتدا به دنبال حضور بازیگر چهره و حرفه ای بودم.

وی ادامه داد: به همین دلیل فرایند انتخاب بازیگر چند ماه طول کشید و خانم توسلی از جسورترین بازیگران هستند و این نقش را پذیرفتند. یکی از معیارهای ما برای انتخاب بازیگر استفاده از زبان بدن بود و بنابراین از همان ابتدا به دنبال بازیگر حرفه ای بودیم.

کارگردان فیلم بیصدا حلزون تصریح کرد: برای نگارش فیلمنامه چند ماه به انجمن ناشنوایان می رفتین و با آنها صحبت می کردیم و آنها از مشکلات و دغدغه هایشان می گفتند و ما همه این جلسات را فیلمبرداری کردیم. متوجه شدیم چه چیزهایی آنها را ناراحت می کند و تا حدودی به زندگی آنها نزدیک شدیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره علت استفاده از صداهای خاص در فیلم گفت: می خواستیم یک شنوا متوجه شود که یک ناشنوا در روز با چه مسائلی روبروست و حس او را در موقعیت های مختلف بهتر درک کند و به همین دلیل مرحله صداگذاری 3 تا 4 ماه طول کشید.

هانیه توسلی هم درباره انتخاب این نقش گفت: اولین چیزی که وجود داشت این بود که باید چیزهایی را یاد می گرفتم و روی صدا کار می کردم چون صدای من باید شبیه به صدای یک ناشنوا می شد.

وی افزود: هم تمرین بازی و هم تمرین زبان اشاره باید انجام می دادم و من 2 ماه برای این نقش تمرین کردم. 

توسلی تصریح کرد: در مدت تمرین صدای یکی از خانم های نیمه شنوا را ضبط می کردیم و من با صدا و نوع بیان ایشان سعی می کردم صدای یک نیمه شنوا ادا کنم. 

وی افزود: من تازه در این فیلم متوجه شدم برخی ناشنواها دوست ندارند فرزندشان عمل کاشت حلزون انجام دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول